ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΥΠΑΤΗΣ

Αφιέρωμα στους ανθρώπους της Υπάτης που μόχθησαν στο τιμόνι.

ΓΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ο παππούς μου (ΑΤ)………Από τους πρώτους αυτοκινητιστές στον νομό Φθιώτιδος και ο πρωτοπόρος οδηγός λεωφορείου στην Υπάτη..Απίστευτες ιστορίες που μου έχει διηγηθεί…άλλες εποχές που δεν μπορούμε να τις καταλάβουμε.Στο κλείσιμο της καριέρας του ήταν σταθμάρχης του ΚΤΕΛ στα Λουτρά Υπάτης. Χαρακτηριστική ιστοριούλα που ακόμα διηγούνται όσοι  τον θυμούνται είναι η εξής: Οταν πηγαίναν οι “λουόμενοι” να κλείσουν θέση στις εκδρομές στην μονή Αγάθωνα με το λεωφορείο απαιτούσαν,συνήθως φορτικά και αγενώς, μία καλή θέση “μπροστά” γιά να έχουν θέα. Ο παππούς , ευαίσθητος και άτολμος,δεν είχε το σθένος να εξηγήσει ότι οι θέσεις είχαν δοθεί. Έτσι λοιπόν, είχε ένα σχεδιάγραμμα του λεωφορείου, το γύριζε με τρόπο ανάποδα και τους έδειχνε κάποιες από τις πίσω θέσεις να τις επιλέξουν ως μπροστινές….και φυσικά την ώρα της αναχώρησης κλείδωνε στο σταθμαρχείο καί (sic) κρύβονταν στο καφενείο….άλλες εποχές!!!!

1920 FORD T

Συλλεκτική φωτογραφία του «Φόρντ με μουστάκια» ή πιό σωστά FORD T, του αυτοκινήτου που μέχρι και σήμερα έχει επιτύχει παγκοσμίως τις υψηλότερες πωλήσεις…Αυτό που βλέπαμε στην ασπρόμαυρη τηλεοπτική σειρά «οι Γουόλτονς».Η φωτογραφία είναι μπροστά στο ξενοδοχείο «Πανελλήνιον» και ο πιτσιρικάς που κάθεται στο μαρσπιέ εμπρός είναι ο Αργυρόπουλος Ιωάννης (Καλλίτσας). Υπολογίζεται ότι βρισκόμαστε στο 1920 περίπου.Στα παιδικά μου χρόνια (ΑΤ) έπαιζα στο σπίτι του παππού με κάποια ζάντα του…Ποιός ξέρει πως χάθηκαν τα απομεινάρια του..

FORD

Μεταγενέστερο μοντέλο της FORD με περισσότερες θέσεις επιβατών μπροστά στον Άγιορώδη», στον κύριο αμαξιτό δρόμο τότε..

1932 CHEVROLET

Το εξελιγμένο πλέον λεωφορείο CHEVROLET φωτογραφίζεται με τον οδηγό του Παναγιώτη Γάτο καί του επιβάτες του, στα Λουτρά Υπάτης. (Το λογότυπο ΥΚΔ νο 3 πρέπει να σημαίνει κάτι αντίστοιχο του ΚΤΕΛ.) Πιθανή χρονολογία 1932.

1954

1954

1954. Λεωφορείο του ΚΤΕΛ Φθιώτιδας, μέ οδηγό καί τον Παναγιώτη Γάτο.(Οι δύο φωτογραφιζόμενες κυρίες είναι κόρες του)

1932

1932

1932. ‘Ομόρρυθμος Εταιρεία Αυτοκινήτων Λαμίας-Υπάτης.’….

ΚΑΡΤΑ ΚΤΕΛ

1954

………….…………………………………………………………………………………………………..

ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΤΣΙΜΠΡΑΣ (‘ΠΕΤΡΑΝ’)

Γιά πολλά χρόνια είχε το ταξί στην Υπάτη και η συνεισφορά του στην κοινωνική ζωή του τόπου υπήρξε τεράστια. Απίστευτα δρομολόγια  και άοκνα χιλιόμετρα διανύθηκαν από τον Πετράν ο οποίος φημίζονταν γιά το υπομονετικό του στύλ.

1970

1970 Η θρυλική “Σεβρολέτα”

1975

1975. Στην Μονή Δαμάστας.

1960

1960. Στις Θερμοπύλες.

1963

1963. Στο Κεφαλόβρυσο.

1960

1960.Στα Λουτρά Υπάτης

1960

1960. Και πάλι στα Λουτρά.

1960

1960 Στα Μετέωρα.

1955

1955 Στην Λαμία.Πριν το ταξί είχε φορτηγό.

1977

1977

1977. Με αφορμή φωτογραφία Πασχαλιάτικου χορού, βλέπουμε τον χώρο πού στάθμευε το ταξί του ο Πέτρος (πιάτσα).

Το τελευταίο αυτοκίνητο πού είχε ως ταξί ήταν FORD GRANADA.(ψάχνουμε φωτογραφία…)

……………………………………………………………………………………………………………………..

ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ

Από το 1960 μέχρι το 1980 τα ορεινά χωριά του Δήμου Υπάτης εξυπηρετούνταν συγκοινωνιακά με ιδιόκτητα λεωφορεία (τα 2/3 του χώρου ήταν για τους επιβάτες και το υπόλοιπο ήταν για τις αποσκευές και όχι μόνο!!!).Εκτελούσαν δύο δρομολόγια της «άγονης γραμμής».Το ένα περιελάμβανε την διαδρομή Λαμία-Υπάτη-Καπνοχώρι-Λυχνό-Καστανιά-Νεοχώρι και εκτελούνταν με λεωφορείο MERCEDES (γουρούνα), των αδελφών Γιάννη και Γιώργου Κωστόπουλου.(ακολουθεί φωτογραφία με το λεωφορείο Κωστόπουλου.)

1981

1981 ΜΑΡΤΙΟΣ-’ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΝΕΧΩΡΙ ΥΠΑΤΗΣ

Το άλλο περιελάμβανε την διαδρομή Λαμία-Μεσοχώρι-Περιστέρι-Πύργος Υπάτης και εκτελούνταν με λεωφορείο MERCEDES των Κοντογεώργου Γρηγόρη και Αθανασίου Πέτρου.(Από το 1980 και μετά τα δρομολόγια αυτά εντάχθηκαν στο ΚΤΕΛ). Οι δυσκολίες των παραπάνω δρομολογίων ήταν πάρα πολλές, όχι μόνο λόγω του δύσβατου των χωματόδρομων αλλά και των δυσμενών καιρικών συνθηκών,ιδίως τον χειμώνα.

1964

1964. Στην φωτογραφία βλέπουμε τον οδηγό Κοντογεώργο Γρηγόρη με την βοήθεια δύο επιβατών να προσπαθούν να τοποθετήσουν χιονοαλυσίδες τον χειμώνα του 1964 στην τοποθεσία «Μεγαλάκωμα» πρίν τον Πύργο Υπάτης.

1962

ΕΚΔΡΟΜΗ ΔΗΜ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΠΝΟΧΩΡΙΟΥ 1962

1962

1962. Ο ίδιος ήταν ιδιοκτήτης φορτηγού ΔΧ για πολλά χρόνια κάνοντας μεταφορές οικοδομικών υλικών και ξυλείας.

……………………………………………………………………………………………………………………..

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΚΚΑΣ

Οδηγός λεωφορείου του ΚΤΕΛ γιά πάρα πολλά χρόνια με  ατελείωτα χιλιόμετρα διαδρομής .

1965

1965

Ολοκλήρωσε με επιτυχία την επαγγελματική του πορεία και στάθηκε μακριά από τις αναποδιές της ασφάλτου.

ΛΕΟΦΩΡΕΙΟ ΣΑΚΚΑ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΚΚΑΣ.Στο βολάν είναι ο ίδιος.Η πινακίδα παραπέμπει σε αστικό δρομολόγιο των Καμμένων Βούρλων (Φλοίσβος-Αττική)…(Αττική ονομάζεται το τμήμα εξόδου των Καμμένων προς Αθήνα..)

1964

1964 Ολοκαίνουργιο λεωφορείο το 1964

1969

1969

1969. Σε σχολική εκδρομή.

1979

και ο διάδοχος το 1979.

1957

1957

1957. Ενδιαφέρουσα φωτογραφία σάν βγαλμένη από ταινία του ελληνικού σινεμά.Αγνωστοι οι εκδρομείς και ο προορισμός.Υπαταίος είναι μόνο ο οδηγός του λεωφορείου (τελευταίος όρθιος δεξιά), ο Αντώνης Σακκάς

……………………………………………………………………………………………………………………

ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Ο Θανάσης με το ”διάσημο” φορτηγό του (τέσσερα πρέπει να υπήρξαν)

1960

εξυπηρέτησε γιά πολλά χρόνια τις μεταφορικές μας  ανάγκες  στην Υπάτη αλλά και της γύρω ευρύτερης περιοχής.

1962

Μαζί με τον αδερφό του Γρηγόρη και με τον Τόλια τον Καρυαμπά κάλυπταν με συνέπεια τις όποιες μεταφορές απαιτήθηκαν τα χρόνια εκείνα (ακόμα και ”προικιά”)

1967

Εδώ σε φωτογραφία του 1967 τα προικιά του δικού του γάμου…..

1978

Το 1978 βλέπουμε το πράσινο Μερσεντές στο στέκι του στην πλατεία.Αναζητούμε φωτογραφία με το τέταρτο και τελευταίο φορτηγό (το μπλέ….)

…………………………………………………………………………………………………………………….

ΚΑΡΥΑΜΠΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Ο Τόλιας χρησιμοποιούσε το φορτηγό του (OPEL αρχικά και μετά MERCEDES) γιά την κάλυψη αναγκών της επιχείρησης οικοδομικών υλικών που διατηρούσε.

1977

1977. Στην συνέχεια, όταν έμεινε μόνο ένα φορτηγό στην Υπάτη η συνεισφορά του υπήρξε σημαντική στην κάλυψη μεταφορικών αναγκών.

…………………………………………………………………………………………………….

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ

Μαζί με το Γρηγόρη Κοντογεώργο άοκνα δούλεψε τόσο στο φορτηγό όσο και στά ορεινά δρομολόγια του λεωφορείου.

……………………………………………………………………………………………

..στην συνέχεια ακολουθεί…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΕΥΚΩΜΑ ΜΕ ΥΠΑΤΑΙΟΥΣ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ 

αλλά καί σχετικές της εποχής !!!!!!

………………………………………………………………………………………..

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΕΚΔΡΟΜΗ

1929

1929. εκδρομή Υπαταίων με λεωφορείο…..

1950

1950

1950. Κατσίμπρας Κων/νος, Γεωργίου Ηλίας καί Πατήθρας Κων/νος.

1951

1951

1951. Λεωφορείο της γραμμής Λαμία- Αθήνα.

1952

1952

1952. Ο ‘Πήτ’ Μπαλάφας στο τιμόνι Σεβρολέτας με φόντο το Κάστρο της Λαμίας.

1960

1960

1960. Λεωφορείο της γραμμής Λαμίας-Λουτρών Υπάτης, ιδιοκτησίας Λαϊνά.

1964

1964

1964. Στην γραμμή Λαμία Πύργος. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στο Περιστέρι.

1965

1965

Το 1965 το φορτηγό ιδιοκτησίας Παγώνη και Ζώη φωτογραφίζεται στο μέσο της πλατείας.

1975

1975

1975 Το λεωφορείο Κωστόπουλων σε πανηγύρι στο Νεοχώρι Υπάτης.

Advertisements

2 Σχόλια to “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΥΠΑΤΗΣ”

  1. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ Says:

    η φωτογραφία που αναφέρεται στο 1981 του κ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΥ είναι των αδελφών ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΙ η φωτό είναι από την περιοχή της πάθενας στο δρομολόγιο από ΥΠΑΤΗ ΝΕΧΩΡΙ καλο είναι να διορθωθεί

    • ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ Says:

      Πρίν την φωτογραφία αναφέρεται ήδη ότι είναι το λεωφορείο των Κωστοπουλαίων καί ο πρόλογος του άρθρου παραπέμπει καί στα δύο αδέρφια πού μας μετέφεραν στην Καστανιά και στο Νεχώρι…Μακάρι να είχαμε καί άλλες φωτογραφίες από το προηγούμενο λεωφορείο πού είχαν….Ευχαριστούμε πολύ γιά το ενδιαφέρον καί πάντα καλοδεχούμενα υλικό καί υποδείξεις….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: